Kuidas alustada enda/kliendi toitumise korrigeerimist?

Iga suure muudatuse puhul on oluline teha seda sujuvalt. Keha ning mõistus peavad koos samas tempos kaasa liikuma, et ei toimuks tagasilangust. Sama on toitumisega. Järgnevana toome näiteks täiesti tavalise inimese. Mitte sportlase, kuid keegi, kes ei soovi jälgida kaloreid, kuid muuta enda toidulauda kvaliteetsemaks ning enda tervist esikohale seada.

Tehke selgeks senised toitumisharjumused

Esimesena tuleks selgeks teha senised toitumisharjumused. Milline näeb välja hetkene toidulaud? Kui sagedasti on harjutud sööma? Tunduvad iseenesest mõistetavad küsimused, kuid ise kõiki murekohti alati ei märka. Üks kiire, kuid lihtne viis oleks panna kirja järgneva 2-3 päeva toitumine. Sealt saab kätte pildi kui tihti ning mida/millal süüakse. Kui sealt kuvab välja ainult 2 söögikorda, siis on ilmselgelt tegu kehva toitumisplaaniga. Iga inimene on individuaalne ning murekohtade parandamisele lähenemine peab olema personaalne.

Kaardista murekohad ning too sisse sujuvad muudatused

Toitumiskorrad on üks suurimaid probleeme. Süüakse vähe ning palju. Tuleneb see nii kiirest elutempost kui teadmatust tarkusest sel viisil olla “tervislik ja hoida kaalu”. Tegelikult teeme endale vastupidise teene ning hoiame enda keha sel viisil näljas. Soovituslik oleks 3 suuremat söögikorda ning 2-3 vahepala. Pigem vähem, kuid tihedamini. Hommikusöök paneb päevale aluse ning see võiks olla üks tugevamaid söögikordi. Terve päev on veel ees ning kulutatavat energiat on vaja kuskilt ammutada. Samuti toekam lõuna ning pisut kergem õhtusöök. Kuna päevad on pikad, siis tihti jääb nende 3 söögikorra vahele suur paus. Kimbutab nälja-ning väsimustunne, kuid see on just õige koht vahepaladeks, mida ei tohiks alahinnata. Kuid sisulise poole pealt, mis muutusi tuleks läbi viia?

Kvaliteetne toit ning teadvustamine, mida me enda söögilaual hoiame

Mida kvaliteetsemalt me toitume, seda paremini me end tunneme, edukamad on meie treeningtulemused ning väljanägemine. Tegelikult kvaliteetne toitumine ei ole midagi keerulist kui teadvustada endale, mida oma toidulaual hoiame. Vähem töödeldud, rohkem värske toitu. Hommikusöögiks maitsev puder, omlett ja värske salat või toitvad võileivad. Lõuna-ning õhtusöögiks köögivilju-juurvilju koos kvaliteetse valguallikaga. Vahepalaks pähklid, marjad, puuviljad. Tegelikult on igale murekohale enda toidulauas leida puhtam alternatiiv. Ühtlasi ka väga maitsev, sest tervislikumad alternatiivid ei tähenda igavat toidukorda. Hoopis vastupidist kuna mänguruumi on tohutult palju. Teinekord poes olles teadvusta endale seda veidi rohkem ning muutused ja harjumus tulevad tasapisi.

Tegemist ei ole raketiteadusega, vaid tihti pisut lihtsa inimlaiskusega. Tegelikult võttes lihtsad tavad, pöörates nendele päriselt tähelepanu, oleme teinud juba suure muutuse paremuse poole.

Tervise ning treeningvaldkonda iseloomustab pidev protsess!

Siiralt Sinuga,
IntensivePT

Kirsti Vaikla