Kuidas pühade ajal mitte hulluks minna?

rawpixel-445788-unsplash.jpg

Pühad on imeline aeg - eriti sel aastal, kui meid on õnnistatud valgete jõuludega. Pühade ajal tuleks keskenduda lähedastele ning üksteisega meeldivalt aja veetmisele - kuid kuidas seda teha ilma oma raske tööga saavutatud vormi rikkumata? Kuidas säilitada selge mõistus ning tasakaalustatud toitumine?

Nüüd, kui oleme sinu tähelepanu saanud - on aeg see suur tervislikkuse mull veidi lõhki ajada ning öelda - ära põe liigselt detailide pärast. Sama oluline on ka nautida ning lähedastega aega veeta.

Tervislik seisund pole lineaarne areng - oluline on taastuda ning puhata, et hiljem veelgi järjepidevamalt ning sihikindlamalt eesmärkide poole püüelda

Lugedes meie blogi oled loodetavasti avastanud end suuremal või vähemal määral oma elus positiivseid muudatusi tegemas - vähemalt see on Meie pühadesoov - ning oleme sinuga kindlasti ühel meelel - oleks äärmiselt ebameeldiv avastada end esimesel jaanuaril oma varasemas seisundis.

Tegelikult ei loe see, mida sa jõulude ajal sööd. Loeb see, mida sööd terve ülejäänud aasta.

Tervislik eluviis ning areng pole lineaarne seisund - sama tähtis on ka puhkus ning energia laadimine peale pikemat perioodi, et oleksid taas võimeline järjepidevalt eesmärgi suunas liikuma ning arenema. Kui tunned vajadust end jõulude ajal veidi lõdvemaks lasta, ei ole see maailma lõpp - oluline on end peale lõdvaks laskmist taas üles korjata ning kasutada puhkamise aega taastumiseks - teades, et sinu töö pole veel lõppenud.

Ära põe liigselt detailide pärast

Võistluseks valmistudes või värskelt elustiili muutes on iga gramm, iga peotäis, iga suutäis loetud - kaalutud - kirja pandud - ning arvestatud. Pühade ajal on täiesti okei end veidi lõdvemaks lasta - kui sa selleks vajadust tunned. Ära lase oma pead norgu, sest muutusid jõululauas aplaks ning krabasid ühe peekoni või triibuliha rohkem. Ära materda end selle koogitüki või pipargoogi pärast - Vahel kipume oma elustiili ning eesmärkidesse niivõrd kinni jääma, et kõik muu on justkui liigne ning karmilt karistatav. Mis siis, kui peale jõule oled kehasse veidi rohkem vedelikku talletanud - järjepideva tööga jõudsid sa siia - järjepideva tööga liigud sa ka edasi. Kuid kõrvalepõiked on loomulikud ning osa meie tavalisest rutiinist. Arvesta sellega.

Tasakaalusta end ja püsi aktiivsena

Olgu peale - tegelikult on ju liikumine ka oluline. See, et pidulaud lookas on, ei tähenda, et end liigutama ei peaks. Tunnen omalt poolt kohustust öelda, et mine peale jõule jõusaali - käi hommikuti jooksmas, tee kodus trenni, kasuta keharaskusega harjutusi - kuid tegelikkuses vajub see kõik tagaplaanile - olgem ausad. Pühade ajal tuleb lähedastega aega veeta, lastega mängida, vanemate lapsepõlve heietusi kuulda - kuid seda ei pea ilmtingimata tegema vaid kodustes tingimustes - pane talveriided selga ning käi jalutamas - naudi seda krõbedat ilma ning kergelt langevat lumesadu kas vanalinnas või männimetsas - jaluta järve või mere ääres - külasta lumist rabametsa - võimalusi on palju - mitte keegi ei kohusta sind tühja jõusaali külastama ning sa ei pea end materdama ning halvasti tundma, kui üks korralik jala- või rinnapäev jääb tegemata. Luba endale puhkust ning aega taastumiseks - usu mind, peale pühi oled sa võimeline end taas kokku korjama ning oma 3 lisakilo vett mõne treeninguga ning tasakaalustatud toitumisega taas alla saama - oled seda juba varem teinud - teed uuesti - ja seekord terve ülejäänud aasta.

Meie soovime Teile igatahes mõnusaid ning meeldivaid jõulupühi ning meeldivat uut aastat. Ärge unustage, et areng pole kunagi lineaarne ning sarnaselt treeninguga tuleb ka oma toitumisharjumustele ning elustiilile vahest taastumisruumi anda.

Seda selleks, et peale pühi taas täie hooga edasi minna ning end järjepidevalt parema “Minani” arendada. Kuid see pole lühiajaline programm. See on elustiil - ning niikaua kuni mõistad ning teadvustad endale selle elustiili olulisust, oled alati võimeline end taas kätte võtma.

Mõnusaid jõule soovides,
IntensivePT

Indrek Reilson