Kuidas saada ning aidata klienti pärast pühi järje peale?

Loodame, et teil kõigil olid meeletult mõnusad pühad. Saite pisut akusid laadida ning lähedastega aega veeta. Nagu eelnevas postituses kirjutasime, siis pühade ajal ei ole kindlasti mõtet end iga detailiga hulluks ajada. Küll aga on nüüd hetk, kus soovime vaikselt tava rutiini ümberlülituda. Sealjuures nii treenerid kui kliendid.

Oluline on alustada vaikselt ning pidevalt arenedes

Kätte hakkab jõudma hetk, kus hakatakse enda vormile ja tervisele enim tähelepanu pöörama. Kui oled juba treeningutega vana kala, siis Sinul läheb kindlasti mõnevõrra kergemalt. Oled juba kursis sellega, milleks oled võimeline ning tead, et saavutad kui pingutad! Kui oled värske algaja, siis nõuab see Sinult mõnevõrra rohkem järjepidevust. Sellegipoolest on mõlemal juhul oluline alustada tasa ja targu. Kui Sinu eesmärgiks on isiklik heaolu ning tervis, siis ei võistle sa kellegi teisega peale iseenda. Sul on täpselt parajalt aega pidevaks arenguks.

Oluline on endale teadvustada jätkusuutliku plaani vajalikkust

Treeneri ülesanne on panna paika jätkusuutlik progresseeruv plaan ning selgitada selle olulisust kliendile. Tihti peale pühi tahetakse kohe ning hästi palju. Taoline lähenemine aga viib tihti kiire languseni. Minnakse treeningsaali ilma piisavate teadmisteta. Võetakse ette meeletu suur maht ning kõrge treeningsagedus. Tulemuseks kiire läbipõlemine ning motivatsiooni langus. Tekib tunne nagu tegemist on millegi raske ning saavutamatuga. Kaob igasugune tahtmine seda kõike uuesti teha. Seda nii toitumise kui treeningutega.

Oluline on mõista, et mõned päevad kõrvalekaldumist ei viinud sinu tehtud tööd nulli

Pühad on tihti periood, kus inimesed lasevad end lõdvemaks. See on igati normaalne, sest me kõik oleme inimesed. Vahel pisut rohkem puhkust, vahel veidi rohkem midagi head ja paremat süüa. Mõned päevad kõrvale kaldumist ei lennuta Sinu senised pingutused vastu taevast. Kui enamus ajast oled aktiivne ning Su toidulaud on puhas ja mitmekülgne - väike tükk kooki sind endast välja ei tohiks viia. Tõesti keha tundub veidi pehmem peale jõule, energiat kõvasti vähem. Tegelikult on kaalu osas tihti tegemist vedelikuga, mida meie keha kinni hoiab. Puuduva energia puhul korralik pingelangus, mis aasta jooksul on kumuleerunud.

Võta oma tervist kui jätkusuutlikku pidevat arengut. See on teekond, mis ei saa kunagi otsa ning teekond, mis on pidevalt täis väikseid väljakutseid iseendale.

Samm uuest järjepeale saada on Sinu kätes. Tee seda üksi või koos treeneri abiga ning ära karda küsida abi!


Siiralt Sinuga,
IntensivePT

Kirsti Vaikla