Kiired nipid peavalu leevendamiseks - kas Sina teadsid?

Peavalu võib meid kimbutada erinevatel põhjustel. Nt magamatus, stress, vähene liikumine ja värske õhk ning põhjuseid jagub enamgi. Küll aga peavalu korral kipume liiga kiirelt haarama rohtude järgi. Tõepoolest valutase võib iga kord täielikult erineda, kuid kergema peavalu korral proovi anda võimalus ise see lahendada! Kuidas?

Erineva stimulatsiooni ning massaažiga on leitud võimalusi valude leevendamiseks. Meie kehal on teatud punktid, millele kerge surve avaldamisel on toime leevendada valu. Samuti ka peavalu.

Leia endale mugav asend, kus Sa saad lõdvestuda. Seejärel vali all järgnevalt välja toodud punktid, millele paned pisut survet ning masseeri neid punkte kergete ja ringjate liigutustega.

  1. YINGTANG-i punkt  - teisiti kutsutud kui kolmas silm aseteseb täpselt kulmude vahel. Koht, mis on nina ning lauba üleminek. Eriti hästi aitab leevendada valu ja väsimust silmapiirkonnas.

  2. ZAN ZHU punktid - need asuvad silma siseküljel täpselt kulmude all. Kui silmad on väsinud või kimbutab Sind hoopis ninapiirkonnas surve nohu tõttu, proovi neid punkte masseerida kergete ringjate liigutustega umbes 1 minut.

  3. YINGXIANG-i punktid - need asuvad ninasõõrmetest allpool just ülalpool huult. Need punktid on joonduses Sinu silma sisenurgaga. Nende punktide masseerimine vähendab stressi, pinget ninas ning aitab leevendada üldist peavalu.

  4. TIAN ZHU punktid - asuvad nad Su pea taga kukla piirkonnast veidi üles, kus algab lülisammas. Seal on kaks punkti, mille masseerimine aitab leevendada tugevamaid peavalusid ja isegi migreeni. Samuti valu ja pinget silmades ning kõrvades.

  5. SHUAI GU punktid - need asuvad kuskil 2-3 cm juuksepiiri algusest kõrvade kohal. Kerge pinge ringjate liigutusteha nendes punktides aitab samuti leevendada peavalu ning väsimust silmades.

  6. HE GU punkt - mõlema käe tagaküljel sümmeetriliselt olevad punktid. Asetsevad nad täpselt pöidla ning nimetissõrme vahel. Avaldades kerget survet ning masseerides neid punkte, võid samuti leevendada pinget enda seljas ning kaelas.

Järgmine kord kui Sa tunned, et peavalu hakkab ligi tulema - katseta mõnda neist alternatiividest. Anna võimalus ja vaata, kas saad neist ehk ise jagu!

Siiralt Sinuga!
IntensivePT


Allikas: https://beyondblindfold.com/how-to-relieve-a-headache-in-just-5-minutes-without-any-pills/

Kirsti Vaikla