Kuidas seada eesmärke ning nende juures püsida?

IMG-9885.JPG

Kätte on jõudnud aeg, mil tehakse lubadusi uueks käesolevaks aastaks. Seatakse eesmärke ning paljud neist puudutavad just enda tervist. Olla aktiivsem, teha rohkem trenni, saada end vormi ning toituda paremini. Kuidas teha seda edukalt ning nende juures ka püsida?

Pane kirja, lammuta tükkideks, ehita uuesti üles

Tihti võetakse endale alustuseks liiga suured sihid. Ärge saage valesti aru - suurelt tuleb unistada!. Iseasi, kuidas antud sihid endale lahti mõtestada. Kergem on enda eesmärke saavutada väiksemate võitude haaval. Pane kirja enda eesmärgid, mida soovid saavutada. Nüüd hakka vaatama, kuidas sinna jõuda. Mõtle esimene samm, seejärel teine ning kolmas. Niimoodi liigud sa tasapisi muudkui edasi ning ei anna esimese hetkega alla. Muidu võib juhtuda, et sead endale ehk eesmärgiks kohe käia iga päev trennis, tõsta meeletuid raskuseid või joosta kümneid kilomeetreid. Liiga suur amps ning libastumine on kerge. Jaks kaob, tuleb peale tunne, nagu see kõik on raske ning miski, mis ei ole Sulle. Motivatsioon kaob sel viisil kiirelt. Seda me ju ei taha!

Anna piisavalt aega ning ole järjepidev

Miski ei juhtu üle öö. Samuti on Sinu püstitatud eesmärkidega, mis tõttu on oluline anda aega. Järjepidevus on üks olulisemaid punkte, mida peaksid järgima. Kui Sul on eesmärk ning siht silme ees, siis tegutse selle nimel pidevalt. Kas või iga päev natukene ning oled taaskord veidi lähemal lõpp tulemusele. Miks antakse tihti enda eesmärkide nimel tegutsemise nimel alla? Meil ei jagu piisavalt kannatust, kuid kõik, kes on juba enda eesmärke saavutanud või nende poole liikunud on selle nimel näinud vaeva. Ära anna alla ning liigu vaikselt edasi. Mõni päev on kehvem, kuid see ei anna põhjust kogu tehtud tööd tuulde visata. Liigu edasi!


Kogu eesmärkide seadmise teekond oleneb täielikult Sinu sihtidest

Sinu seatud eesmärgid on väga isiklikud ning individuaalsed. Tegelikult ei saa me mitte kedagi omavahel võrrelda. Küll oleme erinevad enda füüsilise hetkeseisundi poolest, samuti eesmärkide ning sihtide osas. Kui Sina alguses ei jaksa teha ehk nii palju kui kõrval olev inimene - see on täiesti okei! Me ju ei tea, mis peatükk temal juba käsil on. Sina alles alustad antud konkreetse eesmärgi kallal töötamist! Sul on aega ning Sul on omad sihid. Võib-olla need ei nõua tegelikult absoluutselt mitte mingit võrdlusmomenti kellegi teisega? Seega ennast tuleb võtta täiest individuaalsena. Sina teed oma asja ning liigud enda sihtide poole järk-järgult ja võitude haaval.


Loodame, et saite veidi julgust seada endale eesmärgid ning nende poole liikuda. Seda mõistlikult ning mõtestatult tehes. Tehke sellest üks järgmine uskumatuid saavutusi täis aasta!


Siialt Sinuga,
IntensivePT

Kirsti Vaikla