Mis juhtub Sinu kehaga kui jalutad iga päev?

ryan-park-1228668-unsplash.jpg

Kas oled kuulnud sellist väljendit, et “jalutamine on inimese parim sõber?”. Me oleme loodud liikuma ning meie keha vajab seda. Kombineerides juba igapäevast mõõdukat jalutust sobiva puhkuse ja korraliku toitumisega, võime enda tervist väga heas seisus hoida. Liikumine on parem kui üldse mitte selle tegemine. On leitud, et juba 30 minutiline jalutuskäik igapäevaselt tõstab inimese üldist heaolu olulisel määral.

Veidi täpsemalt rääkides, siis toome välja järgnevalt kasutegureid, mida korralik ning pidev jalutuskäik Sinu kehale anda võib:


Positiivsed muutused ajus

Jalutamine on madala aktiivsuse, kuid kõrge kasuteguriga füüsiline tegevus. On leitud, et selline tegevus suudab vastu töötada varajasele dementsusele, vähendada neurodegeneratiivsete haiguste teket (nt Alzheimer) ning suurendada üleüldist psühholoogilist heaolu. Samuti vähendab stressitaset, hoides üleval endorfiinide ehk õnnehormoonide taset.


Parandab visuaalset taju

Esmapilgul ei oskaks kohe jalutamist seostada kuidagi silmadega? Küll aga mõjub jalutuskäik positiivselt ka silmade heaolule, lastes neil liigsest pingutusest puhata. Samas jällegi hoides neid töös ning andes neile sobiv kogus pingutust.

Suurenenud vastupanu südamehaigustele

Ameerika Südame Ühing on öelnud, et korralik jalutuskäik ei palju vähem mõjuvam südametöö tugevdamiseks ning südamehaiguste vastu võitlemiseks kui jooksmine. Mõõdukas kõndimine toob alla kolesterooli taset ning hüpertensiooni (püsivalt normaalsest kõrgem arteriaalne vererõhk). Samuti parandab verevarustust kehas.

Suurenenud kopsumaht

Jalutamine on aeroobne tegevus, mis suurendab hapniku voogu vereringes, andes rohkem tööd kopsudele ning ühtlasi väljutades jääkaineid. Sügavama, korralikuma hingamistöö tulemusel paraneb kopsude töövõime.

Paranenud seedimine

Ligi 30 minutit igapäevast jalutuskäiku mõjub positiivselt ka meie seedesüsteemile. Väheneb käärsoolehaiguste oht ning ühtlasi suureneb sünteesiprotsesside määr. Seetõttu kiireneb ning paraneb meie seedimine.

Taaskord on tervis tõepoolest meie endi kätes. Kõigest igapäevane 30 minutiline jalutuskäik toob endaga kaasa suured kasutegurid.

Siiralt Sinuga,
IntensivePT

Kirsti Vaikla