Kas Sinu söögilaud sisaldab muna? Kui ei, siis tule loe, miks peaks…

IMG-1156.JPG

Tihti on inimestel suur hirm ning teadmine, et muna tõstab kolesterooli. Küll aga on iga asi meile pisut kahjulik kui sellega liialdada. Küll aga hiljutised uuringud näitavad, et kahe muna söömine päevas võib hoopis Sinu tervisele palju head teha.

Muna sisaldab vitamiine A, D ja E, samuti äärmiselt olulsit B12, riboflaviini ning folaate. Samuti mineraale nagu raud, kaltsium ja tsink.

Toome järgmisena välja 6 põhjust, miks peaksid muna enda toidulauda kindlasti kaasama:

Parandab mälu

Kas oled kuulnud sellisest biomolekulist nagu koliin? See mõjutab meie närvisüsteeme ning signaale, mis aitavad igapäevas teha kiireid, väikseid otsuseid. Uuringud on näidanud, et lisa koliin toitumises parandab mälu ning vastuvõtlikkust.

Tugevdab immuunsüsteemi

Praegu on aeg, mil inimesed on äärmiselt vastuvõtlikud kõiksugu viirustele. Küll aga juba kahe muna söömine päevas aitab Sinu immuunsüsteemil võidelda nakkuste ning viirustega. Muna sisaldab 22% päevasest soovitatavast seleeni (antioksüdant) kogusest, mis on teada tuntud immuunsüsteemi turgutaja.

Tugevamad luud

Muna süües saab meie organism märgatava ning vajaliku koguse kaltsiumit, mis on oluline faktor tugevate luude tervises. Hoidmaks neid tugevana ning ennetades osteoporoosi ning teisi haigusi.

Parandab silmade tervist

Luteiin on ksantofüll (lihtsamalt öeldes pigment molekul), mis inimeste silmades aitab hoida selget ning teravat nägemist. Munades aga sisaldub suurel hulgal luteiini.

Aitab kasvatada lihasmassi

Võib-olla oled tähelepannud mõne inimese, kes soovib lihasmassi kasvatada, menüüs olulisel kohal muna. Seda põhjusega, sest nad sisaldavad kõrgel hulgal valku.

Kaitseb nahka, juukseid ja küüsi

Nagu oleme juba arusaanud, siis munad sisaldavad palju kasulikke aineid. Samuti kõrgel hulgal B vitamiine ning omega 3 rasvhappeid. Kõik selleks, et hoida sinu nahk, juuksed ning küüned terved ja tugevad.

Seega ehk tasub enda menüüsse väike lisa teha?


Siiralt Sinuga,
IntensivePT

Kirsti Vaikla