10 müüti mida sinu uued kliendid arvatavasti usuvad

1200x1200.jpg

Uus aasta toob endaga kaasa uued kliendid, värskete resolutsioonide ning eesmärkidega. Mis oleks parem võimalus oma harjumuste parandamiseks, kui mitte aastavahetus. Vaadates tagasi eelmisesse aastasse tahame tulevikus ju ometigi paremad olla. Värske optimism ja tahe - see iseloomustab paljusid uusi personaaltreenerite kliente värskelt alanud aastal.

Koos uute klientidega tuleb silmitsi seista ka aegunud müütide ja arvamustega treeningutest - müüte, mis on tänaseks teadlaste poolt murtud. Personaaltreenerina on sinu töö pakkuda informeeritud teadmisi, mis aitavad neil tulemusi saavutada.

Aga kuidas murda klientide mõttemalle ja arvamusi ilma klienti hirmutamata? Kuidas tõestada, et sinu kliendi õe elukaaslase arvamus jääb alla teaduslikult tõestatud faktidele?

  1. “Raskuste tõstmine teeb mind põkiks”

    Kuidas murda: Klientidega vaidlemine on ebaproduktiivne ning ei vii kuhugi. Selle asemel räägi kliendile raskuste tõstmise positiivsetest külgedest: Jõu kasv, tuju, ainevahetus ja vananemisvastased effektid.

    Ajapikku mõistab sinu klient, et raskused ja progressioon viivad tulemusteni - niikaua kuni sa esimesel treeningul ei pane klienti 100kg kangiga kükke tegema. Progresseeru vastavalt oma kliendi võimekusele ning veendu, et klient on valmis suuremaid raskuseid tõstma.


  2. “Tulemuste saavutamiseks tuleb palju vähem süüa ja palju rohkem trenni teha”

    Kuidas murda: Keskendu kõige olulisematele aspektidele - kas sinu kliendi toitumine on paigast ära? Kas ta treenib regulaarselt? Otsusta milline faktor on esmatähtis ning tööta kõigepealt sellega. Kui kliendi arengus toimub muutus, saad liikuda teiste alade juurde ning oma fookusala laiendada.. Kui töötad samm-sammu haaval progresseerudes saavutab klient lõpuks oma eesmärgi.

  3. “Ketogeeniline dieet on parim kaalu langetamiseks”

    Kuidas murda: On tõenäoline, et Sinu klient ei mõista täielikult Ketogeenilise dieedi alustalasid (või mõne teise dieedi alustalasid, mis parajasti “populaarne” on)

    Esmalt uuri, miks vastav klient antud dieedi poolt on - mis seda arvamust ajendab. Kirjelda nii positiivseid kui ka negatiivseid külgi antud dieedi puhul ning uuri kliendi toitumisharjumuste kohta. Mida klient süüa eelistab? Kuna ta sööb ja kui palju? See näitab austust kliendi arvamuse kohta ning aitab mõista mis on (või ei ole) praktiline.

    Sealt edasi saate üheskoos töötada, et panna kokku just parim toitumiskava, mis sobiks sellele individuaalsele kliendile.

  4. “Korralik trenn peaks põletama ohtralt kaloreid”

    Mõne kliendi puhul on ainuke eesmärk põletada treeningu käigus võimalikult palju kaloreid - seda just selleks, et rasva kaotada ning Pärnu rannas võimalikult hea välja näha. Sina aga peaksid mõistma, et kvaliteet on olulisem, kui kvantiteet.

    Kuidas murda: Hari end Anatoomias, füsioloogias, biomehaanikas, jõuõlgades, liikumisulatuses ning treeningpõhimõtetes nagu progressioon, individuaalsus ja taastumine - mida teadlikum oled, seda ohutumalt saad klienti juhendada (Selleks on võid kasutada IntensivePT personaaltreenerite koolitust.)

    Hea treener peaks olema võimeline suurendama kliendi liikumisulatust, jõudu, kardiovaskulaarset võimekust ja sooritustehnikat iga treeningu käigus. See aitab treenida ohutult ja eesmärgipäraselt samal ajal põletades ohtralt kaloreid nii treeningu käigus kui ka taastudes.

  5. “Kardio on ainuke moodus kaalu kaotamiseks”

    Kuidas murda: Muidugi põletab kardio ohtralt kaloreid - kuid seda just treeningu käigus ning selleks on vaja teha kardiot pikema perioodi vältel.

    Selleks, et saada parimaid tulemusi tuleks jõusaalitreeninguid kombineerida kardioga. Jõutreening tõstab kalorite põletust ka peale aktiivset treeningut tänu suurenenud hapnikuvahetusele lihaste taastamise eesmärgil. Lisaks sellele aitab suurenenud lihasmass tõsta kliendi baasainevahetuse kiirust.

  6. “Venitamine leevendab lihaspingeid ning parandab rühti”

    Kuidas murda: Inimkeha on loodud liikuma, mitte päev läbi istuma. Kui klient tuleb teie juurde küürus seljaga ning palub end venitada, et rühti parandada ning lihaspingeid leevendada.

    Traditsioonilise(staatilise) venitamise probleem on, et see venitab ainult vastavat lihast ning ei tegele vastava liigese abilihastega ega liigese liikumisulatusega.

    Selle asemel tutvusta kliendile harjutusi, mis aitavad liigesliikuvust parandada. Oma kursusel tutvustame selleks FRC metoodikat (Functional Range Conditioning).

    Kui vastav liikumisulatus on saavutatud võid hakata kaasama erinevaid jõu harjutusi, mis töötavad lihaseid nende täielikus liikumisulatuses.

  7. “Suured lihased saadakse suurte raskustega”

    Kuidas murda: Seleta kliendile, et lihaste hüpertroopia on veidi keerulisem, kui lihtsalt raskete raskuste tõstmine. Muidugi on oluline treenida raskete raskustega, kuid lisaks sellele tuleb tähelepanu pöörata ka korduste ja seeriate vahemikule. Mida rohkem korduseid ning seeriaid, seda suurem effekt.

    Ära unusta ka toitumist. Lihaseid ei kasvatata tühjast õhust - selleks on vaja proteiini

  8. “Iga treening peaks olema maksimaalne pingutus”

    Kuidas murda: Palu oma kliendil iga treeningu alguses 15 minutit keskenduda sinu valitud liikuvust arendavatele harjutustele ning järgmised 15 minutit jõutreeningule. Peale seda luba kliendil keskenduda viimased 30 minutit harjutustele, mida nemad naudivad. (win-win)

  9. “Jõutõmme vigastab selga ja Kükk on põlvedele halb”

    Kuidas murda: Iga kliendi vorm on individuaalne ning nende vigastuste minevik erinev. Hea personaaltreener võtab oma kliendi vormi täielikult arvesse ning koostab kava, mis tagab ohutu ning eesmärgipärase treeningu - seda just selleks, et saavutada soovitud tulemus.

    Enne kliendiga kohtumist ei saa teada millised on tema võimekused erinevates liigutustes - sinu töö on see välja uurida ning koostada vastav progressioon/regressioon, mis tagab ohutuse.

  10. “Personaaltreeneri palkamine parandab kõik vead”

    Kuidas murda: Paljud kliendid kipuvad arvama, et palgates personaaltreeneri on justkui okei trenne vahele jätta ja oma toitumisest mitte kinni pidada - minu treener ju tagab arengu.

    On oluline rõhutada järjepidevuse olulisust ning kavast kinni pidamise tähtsust. Teavita oma klienti võimalikest tagasilöökidest ning loo realistlikud eesmärgid. Sinu töö on panna oma klienti mõistma, et tööd peab siiski just tema tegema ning kõik mis saavutatud saab on nende enda töö vili.

    Sinu töö on neid juhendada ning abistada, kuid vaid nemad saavad selle reaalsuseks teha. Niikaua kui Te mõlemad olete end ette valmistanud, tulevad ka tulemused.



    Allikas: https://www.theptdc.com/2019/01/10-myths-new-clients-probably-believe/

Indrek Reilson