Mis juhtub kui Sa ei saa piisavalt puhkust?

kelly-russo-1154030-unsplash.jpg

Me kõik oleme olnud seal - hilja ööseni üleval, silmad naelutatud teleka taha või telefoni sirvides. Tegelikult soovitatakse saada kuskil 7-9 tundi kvaliteetset und öö kohta (The Center for Disease Control). Jällegi paljud ütlevad, et nad seda ei saa, kuna koormus tööl on suur ning perekondlikud tegemised ootavad toimetamist. Me oleme küll erinevad, kuid siiski kvaliteetset und vajame me kõik.

Miks inimesed magavad vähem?

Paljude üllatuseks on siin kohal vastuseks meeletu stressitase, mis inimesi valdab. Kohustused on kuhjunud niivõrd suureks, et ei osata võtta enda jaoks vajalikku aega. Lisaks kurdetakse magamisvaeguste üle, mis on tingitud erinevatest kroonilistest valudest.

Kohvi ning energiajoogi poole pöördumine?

Inimesed tihti pöörduvad selliste murede korral kiirete lahendusteni. Tass kohvi või energiajooki kõrvale, et lükata seda unevõlga veel veidi edasi. Seda tihti ning järjepidevalt tehes võib endale nii mitmeid tervisehädasid ligi tõmmata. Unepuuduse ning mitmete haiguste, füüsiliste probleemide ning meditsiiniliste olukordade vahel on leitud seoseid.

Unetus mõjutab Sinu füüsilist kui ka vaimset heaolu

Hiljutised Iowa ülikooli uuringud näitavad, et isegi mõne tunni vajaliku une puudumist igal ööl viib sind tasakaalust välja. See teeb sind tujukamaks, ärritunumaks ning vähendab sinu keskendumisvõimet oluliselt. Loomulikult Sinu füüsiline olek on väga tugevalt mõjutatud. Immuunsüsteem nõrgeneb ning unetuse tõttu oled palju vastuvõtlikum ringi liikuvatele haigustele. Lisaks mõjutab unetus Sinu tervise paranemisvõimet.

Tegelikud tagajärjed võivad olla palju sügavamad

Inimesed, kes vaevlevad unetuse all on palju altimad vastu võtma erinevaid negatiivseid muudatusi. Depressioon ning vastuvõtlikkus haigustele, üldine koordinatsioon ning elutegevus muutuvad häiritumaks. Raskematest tagajärgedest rääkides, siis suureneb näiteks tõenäosus omandada tüüp 2 diabeet. Samuti on unetust seostatud erinevate neurodegeneratiivsete haigustega ja samuti südamehaigustega.

Meie teha on kõike seda ennetada!

Elutempo on pidevalt kiirenemas. Seda olulisem on enda eest nüüd hoolt kanda. Mitte homme, vaid täna. Me saame enda tervise osas nii palju head ära teha. Tähtsusta enda tervist ning oma keha.

Siiralt Sinuga,
IntensivePT

Allikas: https://beyondblindfold.com/this-is-what-happens-to-your-body-when-you-dont-get-enough-sleep/

Kirsti Vaikla