Aktiivse eluviisi ning treeningutega depressiooni vastu ka kõrgemas eas?

Treeningute kasutegurid on meile kõigile laialdaselt teada. Parem üldine tervis ning tihti just need füüsilised tegurid. Sellegi poolest ei tasu ära unustada muid tegureid, mida on hiljuti leitud enamgi. Nimelt füüsiline aktiivsus võib aidata võidelda depressiooni vastu vanemate kodanike seas. Kas Sina teadsid seda?


Treening kui tõeline hea enesetunde allikas

Tead seda tunnet kui pärast füüsilist koormust on vastupidiselt kuidagi rohkem energiat? Sind valdab hea tuju ning mõnus enesetunne? Tõeline õnnehormoonide vallandaja. Hiljuti leiti, et antud mehhanism, mis meil peale treeningut sellist tunnet aitab tunda, püsib ka kõrgemas eas sama olulisel kohal. See annab valgust asjaolule, et aktiivne eluviis on äärmiselt oluline ka kõrgemas eas.


Igapäevane liikumine peaks olema hinge asi isegi vanemaks saades

Tihti kipume ise enda takistuseks olema sellistel hetkedel. Teame, et liikumine toob meile palju kasu. Me teame seda ise ning tõestab seda ka teadus. Vanemaks saades tunneme see-eest tõesti tihemini väsimust, kurnatust. Kuid millest see tuleneb? Kas Sina oled sama aktiivne kui varem? Varasemad uuringud on näidanud, et füüsiline aktiivsus võib aidata kaasa teatud geenide “sisse lülitumiseks” skeletilihastes. See võib omakorda mõjutada suure olulisusega metaboolseid radasid viies meeleolu suurendavate ning parandavate hormoonideni. Nt serotoniini vallandumiseni.


Vanus ei ole näitaja - Sina saad seda endiselt parandada!

Kahjuks on lihase kaotus vanemas eas sagedane nähtus. See võib omakorda pärssida teatud metaboolseid radasid ning suurendada depressiooni riski. Küll aga antud uuringu jaoks võeti grupp terveid 65+ vanuses mehi, kes jälgisid 12-nädalat treeninguid. Nii intensiivsemaid kui jõutreeninguid. Teadlased analüüsisid vereproove ning lihasmassi muudatusi ja veendusid, et 3 kuud pidevat treeningut oli piisav, et suurendada geeniekspressiooni skeletilihastes. Rohkem liikumist vallandab rohkem meile kasulikke hormoone võitlemaks depressiooni vastu.



Me oleme loodud liikuma. Iga inimene ning igas vanuses. See on kui meie keha kütus ning seda mitte tehes kipume minema rooste nagu uksehing, mis ei saa piisavalt vajalikku tööd ega õli.


Siiralt Sinuga,
IntensivePT

Allikas: https://www.sciencedaily.com/releases/2019/02/190207111309.htm

Kirsti Vaikla