Kas haigena treenida või hoida eemale? Kust tõmmata joon?

parker-mauk-348833-unsplash.jpg

Aktiivne liikumine ning trennis käimine on igati ideaalne viis hoida end ja oma keha tervislikus vormis. Tegelikult on ju tõestatud, et mõõdukas treening vähendab riski väga mitmesuguste haiguste tekkele. Küll aga oleme me kõik inimesed ning vahel saame endale külge mõne pisiku või viiruse, mis lööb keha rivist välja. Kas treenida edasi või mitte?


Kas tegelikult on haigena okei treenida?

Kui sa oled juba haigeks jäänud, siis esimese asjana tahaksid sa kohe uuesti terveks saada. Vahel on raske tõmmata joont, kas oled nüüd tõesti päriselt väga haige ning peaksid puhkama või oled endale püüdnud ligi kerge jooksva nina. Kõik päris must-valge kindlasti ei ole. Teatud olukordades ning teatud sümptomite puhul võib olla väga okei liikuda edasi. See võib sulle pigem tuua kasu kui kahju. Kerge jooksev või kinnine nina, õrn kurgu kõditus. Kuid millal ei ole okei edasi treenida?


Millal peaksid treeningutest eemale hoidma ning puhkama?

Nagu mainitud, siis kergema sümptomi-kahe korral võib olla väga okei edasi liikumine. Kuid kui sa juba tunnetad midagi enamat, siis oleks hea mõte võtta väike paus. Sina tead ja tunned oma keha kõige paremini - kas asi on laiskuses või tõesti Sinu enesetundes. Paljud inimesed kardavad, et veavad end alt kui nad ei lähe ja ei tee. “Ma ei ole allaandja ega laisk” ning mängitakse hoopis enda tervisega. Kui sul on juba palavik, nõrkustunne, pearinglus või -valu. Kehv üldine enesetunne, siis on õige aeg vajutada pidurit. Treeningu ajal nõrgestame enda immuunsüsteemi veelgi enam ning anname kehale suure lisakoormuse kõigega toime tulemiseks.


Seega on oluline vahel võtta aeg maha. Puhata ning lasta enda kehal taastuda. Suurel osal juhtudel saavad siiski enne tervemaks need inimesed, kes lasevad enda kehal korraks aja maha võtta.


Endiselt on käes haigusteperiood seega hoia end soojas ning toidulaud mitmekülgse ja vitamiinirohkena.


Siiralt Sinuga,
IntensivePT

Kirsti Vaikla