10 soovitust südamehaiguste ennetamiseks

IMG-2072.JPG

Kas Sina teadsid, et Eestis on kolmandik enneaegsetest surmadest põhjustatud südame ja veresoonkonna haigustest? Küll aga on need seisundid sageli ennetatavad ning me saame end vereringehaiguste eest kaitsta. Kuid miks on kõrge suremus sellistesse haigustesse? Milliseid samme teha nende ennetamiseks?


Mis põhjustab kõrge suremuse südame ja veresoonkonna haigustesse?

Oleme muutunud omamoodi tööst sõltuvaks. Elame üpris intensiivset elustiili, kus tehakse aina rohkem ja enam kõvasti tööd, kuid puhkuseks aega ei jäeta. Ei osata väärtustada selle olulisust meie tervisele. Suur töökoormus ning vähene puhkus ja liikumine põhjustab stressi. See aga kahjustab meie südame tervist. Samuti ei saa mainimata jätta negatiivseid tundeid ning emotsioone, mis aitavad tugevalt nende väljakujunemisele kaasa.


Mis samme saaksime kohe enda südame heaks teha?

Kõik on ennetatav ning tihti on see meie endi kätes. Regulaarne kehaline aktiivsus ja koormus mõjub meie südamele väga hästi. Liikumine aitab langetada vererõhku ja halva kolesterooli taset, tõstes hea kolesterooli taset ning aidates kaasa tromboosiriskide vähenemisele. Lisaks paraneb stressitaluvus ning vallanduvad “hea tuju” hormoonid.


10 soovitust proviisorilt, kuidas oma südame eest veel lisaks hoolitseda

1. Oomega-3-rasvhappeid sisaldavad preparaadid aitavad alandada kolesterooli taset veres ja reguleerivad arteriaalset vererõhku.
2. Letsitiini kapslid lahustavad kolesterooli kogumikke, parandavad maksa funktsiooni ja väljutavad maksas olevat kolesterooli.
3. Punase riisi preparaadid vähendavad kolesterooli sünteesi maksas, vähendavad kolesterooli imendumist soolestikus ja suurendavad kolesterooli eritumist.
4. Koensüüm Q10 annab energiat ja tugevdab südame tööd. Q10-vitamiinist on palju abi, kuna see aitab südamel paremini kokku tõmbuda. Q10 mõjul veresoonte vastupanu ehk resistentsus vererõhule langeb.
5. Magneesium ja kaalium on südamelihase häireteta töö tagamiseks kõige olulisemad mineraalained.
6. Antioksüdandid: beeta-karoteen, seleen, E- ja C-vitamiin on väga olulised südame kaitse rollis.
7. Südame tervisele on väga olulised B-grupi vitamiinid, kuna nende puudus põhjustab rasva ainevahetuse häireid, rasvumise kiirenemist ning kolesteroolitaseme tõusu.
8. Viirpuud sisaldavad preparaadid mõjutavad südame löögitugevust ja vatsakeste kokkutõmbejõudu, aeglustavad südame löögisagedust ning alandavad vererõhku.
9. Aroonia preparaadid aitavad alandada vererõhku.
10. Apteegis saab lasta koostada endale südame terviseriski raporti, mis annab hea ülevaate südametervislikust seisundist. Raport annab nõuandeid tervisekäitumiseks eesolevaks kümneks aastaks, mis on olulised südamehaiguste ennetamise seisukohalt.


Eestlaste südame tervis on aastate jooksul paranenud ning südamehaiguste suremuse arv vähenenud. Peame tõstma enda teadlikust ja võtame oma tervise endi kätesse!


Siiralt Sinuga,
IntensivePT

Kirsti Vaikla