8 lihtsalt soovitust, kuidas argipäev aktiivsemaks muuta

IMG-2157.JPG

Vähene liikumine ja madal füüsiline aktiivsus on kasvav probleem. Elutempo on kiire, tihti keskendume suures osas tööle ning lubame endale vähe puhkepause. Hetki endale ja oma tervisele. Hetki selleks, et end liigutada ja tervisele pisut head teha. Tegelikult saame lihtsate igapäevaste tegevustega suurendada enda argipäeva aktiivsust.


Vähene füüsiline aktiivsus on tegelikult suur probleem

Pealt näha tundub tegemist tänapäeval tavalise probleemiga. Kuid kui mõtlema hakata, siis tegelikult on tegu üpris tõsise murega. Maailma Terviseorganisatsiooni andmetel on vähene füüsiline aktiivsus seotud igal aastal umbes 3 miljoni surmajuhtumiga üle maailma. Seega tegelikult olles suremust tõstvate riskifaktorite hulgas lausa neljandal kohal.


Suurenev haiguste risk

Meie kehad on loodud liikuma. Vähene füüsiline aktiivsus tõstab riski haigestuda mitmetesse erinevatesse haigustesse. Seal juures südamehaigustesse, insulti, kõrgvererõhutõbi, diabeet, depressioon. Ühtlasi vähendades luude ning lihaste tugevust, tõstes kolesterooli taset, aeglustades vereringet ning soodustades ülekaalu teket.


Tunned, et sa ei suuda leida eraldi aega oma argipäevas?

Täiskasvanud inimestel soovitatakse nädalas vähemalt mõõdukat 150 minutit füüsilist aktiivsust. Ideaalis 30 minutit jalutuskäiku päevas või nädalas 2-3 korda treeningu näol aktiivsust. Tihti on mureks ajapuudus. Tegelikult hakates mõtlema enda igapäeva tegevuste peale, saab need väga kergelt muuta enda jaoks aktiivsemaks. Paljud liikumisvõimalused on tasuta ning kergete muudatustega saab enda igapäevast aktiivsust väga eduliselt tõsta.


Soovitused Sulle argipäevaks

  • Kasuta lifti asemel treppe.

  • Kodused toimetused, mis vajavad tegemist - olgu selleks lastega tegelemine, koduloomaga jalutamine, koristamine, põranda pesemine.

  • Veeda aktiivselt aega pere ja sõpradega. Tehke midagi lõbusat, kuid liikuvat. Kas või tore jalutuskäik.

  • Oled kontori inimene? Tõuse iga tund korra püsti, et minna haarata klaas vett. Samuti regulaarselt vett juues pead liikuma ka tualetti.

  • Käi rohkem jala ning jäta auto koju või pargi töökohast/elukohast kaugemale.

  • Kui töötad palju arvuti taga, siis tee seda vaheldumisi istudes ja püsti.

  • Meilide ja kõnede asemel mine hoopis ise sõbra või kolleegi juurde.

  • Muuda keskkond enda ümber liikumist soosivaks - erinevad liikumisvõimalused, kontorimööbel, mis võimaldab seista kui ka istuda. Tooli asemel istumise aluseks pall.


Igapäeva toimetustes saame ise tõsta vajaminevat pingutust rohkemaks kui seda hetkel teeme. Kerged muutused igas valdkonnas, iga tegevuse juures annavad kõvasti kokkuvõttes Sinu argipäeva aktiivsuses juurde!


Siiralt Sinuga,
IntensivePT

Kirsti Vaikla