5 nippi, kuidas treenida oma aju ning hoida mälu teravana

Varem on eeldatud, et ajufunktsioonid jõuavad enda potentsiaali tippu varases täiskasvanu eas. Küll aga oleme jõudnud nüüd arusaamale, et ajufunktsioonide ning mälu parandamiseks saame väga palju enda elustiiliga ära teha. Tervislik eluviis võib toetada aju tervist ning viia uute sünapsite tekkeni, treenides sellega meie mälu ning ajutegevust.

Söö tervislikult

Toitu puhtalt ning hoia oma söögilaud värskena. Juurviljad, puuviljad ning kasulikud rasvad võiksid kindlasti sinu menüüs leiduda. Proovi vältida töödeldud suhkruid ning erinevaid tehislikke värv-,maitse-ja lõhnaaineid. Näiteks on leitud, et seller, brokoli ning maapähkel sisaldavad antioksüdante ja teisi kasulikke aineid, mis kaitsevad sinu ning stimuleerivad sinu aju tervist.


Ole aktiivne

Trenni tegemine julgustab sinu aju töötama kõrgemal tasemel. Kuidas? Stimuleerides sinu närvirakke, tugevdades ja kaitstes neid kahjustuste eest. Uuringud on näidanud, et lisaks paranenud verevarustusele toob see kaasa võime õppida kiiremini ning paremini uusi oskusi. Hoia enda treeningud mitmekülgsena: kõrge intensiivsusega treeninguid, samas ära unusta jõutreeningut, keretööd ning venitust.

Korralik uni

Mitmed uuringud on näidanud ajupiirkonna aktiivsuse paranemist, tagades korralik ning kvaliteetne uni. Parandades su mälu ning teravdades igapäevast mõttetööd ja tegevusi. Samuti pikema-ajalised harjumused ning õpitud oskuste/teadmiste kinnitamine on leitud just toimuvat meie sügava une ajal.

Tee enda ajule väljakutseid

Ajutöö on tegelt nagu treening - kui sa seda ei tee, muutub ta nõrgaks, kiiremini väsinuks. Uus, põnev ning väljakutsuv informatsioon, teadmiste omandamine treenib meie aju piirkondi, mis muidu nii palju koormust ei saa. Erinevad ajumängud, nuputamised hoiavad aju pidevas arengus, parandades meie mälu.

Õpi aeg-ajalt mõni uus oskus

Mõtestatud tegevused kutsuvad esile ajustimulatsiooni teatud piirkondades. Nendega saame võidelda stressi, varase dementsuse ning muude mäluprobleemide vastu. Milline see tegevus peaks olema? Miski, mis Sulle endale päriselt pakub huvi ning on oluline, sest seda kauem suudad sa enda tähelepanu seal hoida ning treenida enda mälu.

Lisaks füüsilisele treeningule ning tervislikule toitumisele ei tohiks ära unustada ka enda vaimset poolt. Enda heaolu ning ajutööd. Terves kehas terve vaim ning vastupidi!


Siiralt Sinuga,
IntensivePT

Kirsti Vaikla