Võta väiksemaid ja suuremaid “digipause” - kuidas seda teha ning MIKS seda teha

jesper-aggergaard-539134-unsplash.jpg

Kui enda ümber ringi vaadata, siis oleme tõeliselt sõltuvad erinevatest nutiseadmetest. Elu muutub aina mugavamaks ning tehnoloogilisemaks, mis tõttu kaome tihti kogu nutimajandusse pikaks ajaks ära. Küll aga peaksime pisut jälgima, et me ei leiaks päev läbi ekraanidele naelutatuna. Seda mitmel põhjusel ning mõned lihtsad tähelepanekud, et sellist olukorda vältida.


Miks on oluline teha “digipause”?

Alustuseks võtame kohe füüsilise tervise. Ekraanidesse naelutatuna leiame end tihti väga mõtlemata asendist - küürus selg, kongus kael, näpud pooleldi krampis. See kõik aga hakkab pikemas perspektiivis väga tugevalt meie lülisambale mõjuma. Kallutame enda pead sellise kraadi alla, kus lülisambale mõjuv raskus on kõvasti suurem. Seljavalud, ebamugavustunne ning rühiprobleemid. Samuti on tõestatud, et vaadates erinevaid ekraane pilgutame enda silmi kordades vähem. See toob endaga kaasa silmade kuivuse, valulikkuse ning tihti peale silmanägemise halvenemise.

Lisaks füüsilisele tervisele tuleb hoolitseda ka enda vaimse tervise eest. Ei tohiks kaotada end nutimaailma võludesse või ahvatlustesse. Loomulikult on tänapäeva inimestel enamus tööst tehtav just arvuti taga. See aga ei tähenda, et aeg-ajalt ei võiks sealt teha kerget pausi. Tihti tõstame enda stressitaseme meeletult kõrgele kogu tööga, mis vajab tegemist. Viimaste uudiste, trendide ja sotsiaalsete tegevustega, mis vajavad jälgimist. Vahel on vaja astuda samm eemale - minna õue, võtta sõõm värsket õhku ning teha üks jalutuskäik.


Kuidas teha “digipause”?

Kindlasti oleneb see inimesest, Sinu nutiseadmete kasutusmahust ja paljudest muudest faktoritest. Individuaalsus on üks sõna, mis tõesti iseloomustab pea kõike. Võta suuremaid ja väiksemaid nutipause. Kui Sa tunned, et pea on paks, valutab ja uimane, siis astu eemale. Kui oled kontoris, siis tõuse iga tunni tagant püsti. Mine jaluta pisut, haara klaas vett ja vaata pisut aega aknast välja. Ei ühtegi ekraani, vaid lihtsalt välja ning puhka oma silmi. Aeg-ajalt on võimaluse korral mõnus teha pikemaid nutipause. Võta nädalavahetus, kus veedad oma aja pere, sõpradega. Hoia end ekraanide läheduses minimaalselt. Haara kätte raamat, lase mõtetel puhata ning naudi seda väikest restarti.

Nutimajandus on selleks, et meie elud teha lihtsamaks, organiseeritumaks. Peaksime võtma sellest just positiivse poole. Küll aga vahel on vaja teha üks väiksem või suurem paus, et saada vajalik puhkus. Mõista, MIKS ja kuidas on meie jaoks parim ja näha, et aeg-ajalt on puhkus sellest maailmast vajalik.


Hoidke enda tervist!


Siiralt Sinuga,
IntensivePT

Kirsti Vaikla