Lihased on pinges? Siin on 8 looduslikku abimeest Sulle

IMG-1488.JPG

Kerge lihaspinge aeg-ajalt on tavaline. Küll aga tahame vahel sellele pisut kiiremat leevendust saada. Taaskord ei pea koheselt haarama ravimite järgi, vaid leida abi enda köögis olevatest vahenditest. Olgu pinge tekkinud treeningust, kehvast kehahoiakust või muust põhjusest, proovi teinekord mõnda alljärgnevat.

Kirsid

Kirsid on väga rikkad antioksüdantide ning põletikevastaste omaduste poolest. Uuringutest on leitud, et kirsid võivad vähendada valu ning treeningutest tulenevat lihaskahjustust.


Mustikad

Samuti on ka mustikate puhul tegu hea antioksüdantide allikaga. On leitud, et mustikate tarbimine võib parandada lihasetöö sooritust ning vähendada põletikulisi näitajaid. Vähendades põletikku aitab see kaasa lihastel lõdvestuda ning korralikult taastuda.


Valk

Teada tuntud, et peale treeningut tuleks tarbida lisaks kiirelt imenduvatele süsivesikutele ka valku. Me vajame peale treeningut enda energiavarude taastamist ning meie lihased tugevamaks ülesehituseks valku. On leitud, et sobiv kombinatsioon valgust ning süsivesikutest vähendab lihaspinget, kangust  ning vähendab riski põletike tekkeks.

Magneesium

Magneesium on äärmiselt vajalik paljudeks elulisteks funktsioonideks. Eriti lihaskontraktsioonis ning närviülekandes. Tunned vahel, kuidas”jalg sureb ära”, näpp hakkab surisema. See võib tähendada, et oled kerges magneesiumipuuduses. Kõrge magneesiumisisaldusega on näiteks mandlid, india pähklid, spinat ja mustad oad.


Kurkumiin

Tegi on tugeva antioksüdandiga, millel on väga head põletikuvastased omadusted! Uuringud on näidanud, et peale treeningud võib kurkumiin põletikunäitajaid oluliselt vähendada. Seda leidub kurkumis, ingveris ning kaneelis. Peale treeningut mõnus ingveritee või lisa kaneeli enda vahepalale.


Granaatõun

Granaatõunas on üpris korralik kogus polüfenoole, mis on rühm taimseid ühendeid ning toimivad antioksüdantidena, vähendades organismis vabade radikaalide toimet. On leitud, et see võib kiirendada lihastaastumist peale treeningut.


Piparmündiõli

Teada tuntud kodune ravim lihasvalu vastu. On leitud, et leevendab  efektiivselt valutunnet lihastes. Väliselt kasutades on piparmündiõlil jahutav ning lõdvestaf efekt.


Sidrunhein

Mõned inimesed kasutavad sidrunheina nt õlina, teised aga õhtuse mõnusa teena. Seda selleks, et ravida liigesevalu ning põletikku, samuti leevendada närvivalu.

Mõned abimehed Sulle järgmine kord lihasvalu või-pinge korral. Loomulikult kui valu on tõeliselt tugev ning tingitud suuremast vigastusest või liigesest koormusest, tasub kindlasti probleemiga pöörduda arsti või füsioterapeudi juurde.


Siiralt Sinuga,
IntensivePT

Kirsti Vaikla