Toitumine ja treening käivad käsikäes

victor-freitas-569958-unsplash.jpg

Olgu sinu eesmärk langetada kaalu, suurendada massi või lihtsalt jõuda tervislikuma minani. Tegelikkuses võid treenida ükskõik kui palju, kuid kui sinu söögilaud ei ole piisavalt korralik, on tulemusi keeruline saavutada.  Ükskõik, mis elustiiliga on inimene, tuleks vajalik energia saada kätte kvaliteetsest toidulauast.


Igapäevane energiavajadus

Igapäevaselt räägitakse toitumise olulisusest. Siiski on meeldetuletus aeg-ajalt äärmiselt tähtis. Sinu baastoitumine aktiivse elustiili juures peaks kindlasti:

  • tagama piisava energia ning toitained, et tulla toime sinu elustiiliga;

  • soodustama kohanemist ning taastumist treeningute vahel;

  • olema piisavalt mitmekülgne, et saada kätte vajalikud makro-ja mikrotoitained;

  • varustama Su keha piisava vedelikuga;


Regulaarsete söögikordade olulisus

Paljude jaoks on raske järjepidev toidu tarbimine päeva vältel. Tihti ei pöörata hommikusöögile piisavat tähelepanu. Vahepaladeks või lõunasöögiks on kiire, mugav, kuid kahjuks ebatervislik snäkk/saiake siin-seal. Õhtusöögil jõutakse koju ning haaratakse palju ja korraga kõige järele, mille isu on. Kas oled mõelnud, miks see nii on? Keha veresuhkru tase on meeletult suures kõikumises. Eriti trennitegijatele oluline punkt, kuna aktiivsuse tõustes langeb suurem koormus sinu neerupealistele.


Mis on Sinu eesmärk?

Oluline on süüa hea enesetunde järgi, kuid mitte ülehinnates enda harjumusi. Kas sina sööd kuskil 3 korda päevas sooja söögikorda ning 2 vahepala? Ei ole mõtet panna ennast mentaalselt ega oma keha liigsesse stressi. Regulaarse toitumisega hoiad ära üleliigsed isud ning veresuhkru kõikumise. Energiat jagub korralikuks treening soorituseks ning sel juhul saab rääkida enda keha ehitamisest mitte lõhkumisest. Peamised toidukorrad võiksid olla kuskil 1,5-2 tundi enne treeningut, et keha jõuaks selle ära seedida. Treeningu korral liigub veri lihastesse, seedimisele pannakse pisut vähem rõhku, kuna keha tegeleb mitme suure tegevusega korraga.


Tasub ülevaadata enda harjumused ning hetkene elustiil. Loodame, et antud artikkel paneb antud teemale pisut rohkem mõtlema.


Siiralt Sinuga,
IntensivePT

Kirsti Vaikla