Kuidas trennijärgselt ülesöömist ennetada?

Kas Sina oled peale trenni tundnud seda suurt kihku kohe ja palju süüa? Pärast tugevat treeningut eriti päeva teises pooles võime tunda korralikult ründavat nälga. Küll aga pärast treeningut ei tohiks kindlasti lasta end ülesöömise äärele. Eriti teha seda kehvemate ja ebatervete valikutega. Treeningu järgselt peaksid just andma oma kehale parajas koguses kvaliteetset kütust ning teda tänama.


Söö regulaarselt

Oluline on süüa päeva vältel järjepidevalt ning suutlikult. Kui peale trenni tabab Sind tohutult suur nälg ja nõrkus, siis ehk ei ole sa sel päeval piisavalt vajalikke toitaineid tarbinud? Regulaarsed toidukorrad hoiavad Sinu veresuhkru stabiilsena ning ennetame ülesöömise ohtu. Omandatavate toitainete kogus ja suhe sõltub suuresti inimesest, tema näitajatest ning eesmärkidest. Siiski peaks iga söögikord sisaldama piisavalt valku, rasva kui ka süsivesikuid, mineraale ja vitamiine, et hoida kõht täis, kuid saada vajalik energia elutegevuseks.


Treeningute ajastamine

Treeningud peaksid just Sina sättima enda elustiilist ja ajakavast lähtuvalt. Kas treenid hommikupoole, päeva keskel või õhtusel ajal? Sea oma treeningud toitumisgraafikuga vastavalt. Sina tead, millal on Sinu motivatsiooni ning energiatase päeva kõrgeim. Tihti kui oleme päeva alustanud tugevalt ja tervelt, teeme ka päeva vältel paremaid, teadvustatumaid ja tervislikemaid valikuid.


Ära treeni ainult selleks, et süüa

Treeningute eesmärk ei peaks kindlasti olema see, et saaks ainult rohkem toitu tarbida. Treeningutesse tuleb suhtuda kui oma tervise parandajasse. Millessegi, mis hoiab Sind liikumas ja tugevana terve elu vältel. Lähenedes sellele eesmärgiga rohkem süüa, kipub ülesöömine kiirelt tulema. Peale tugevat treeningut on mõttes üks korralik lemmiktoiduga premeerimine. Pigem leiad endale meelepärane treening ning muuda toidulaud pisut kergemaks ja tervislikumaks



Võta treeningut ja toitumist kui terviklikku kombot, mis käivad Sinu tervise ja elustiili parandamisel ja joonel hoidmisel koos.


Siiralt Sinuga,
IntensivePT

Kirsti Vaikla