Treeningplaani koostamine

Treeningplaani ehk treeningkava koostamine on üks põhilistest ning fundamentaalsetest personaaltreeneri ülesannetest. Treeningplaanist mõeldakse tihti kui ekstreemselt keerulisest protsessist, kuid harjutuste kokku panek ning erinevate lihasgruppide jagamine päevade kaupa pole pooltki nii hirmuäratav, kui see algselt tunduda võib.

IntensivePT personaaltreenerite koolitusel keskendume kliendiga töötamise alustaladele, mis aitavad koostada teadmised füüsilise arengu stimuleerimiseks - sest personaaltreenerid ei tohiks mõelda vaid treeningkava edasi andmisest - nende töö on pakkuda lahendused ning vajalikud teadmised, mis stimuleerivad, motiveerivad ning arendavad kliendi füüsilist seisundit.

Teadmised erinevates valdkondades nagu treeningteadus, füüsilise arengu stimuleerimine, anatoomia, konsultatsioon, motivatsioon ning arengu jälgimine peaksid olema iga treeningkava alustalad. Vaid igale kliendile individuaalselt lähenedes on võimalik stimuleerida maksimaalset eesmärkide saavutamist.

Kui teadmised ülalmainitud elementides on olemas, tuleb keskenduda kava koostamise ja korrigeerimise põhimõtetele:

Erinevad lihasgrupid võiks jagada päevade kaupa

Mis on erinevus 5x5 ja 3x10 korduste vahel?

Milline on progressiooni põhimõte? Kui palju raskusi suurendada ja kuna?

Tõmbe- ja tõukeharjutuste olulisus tasakaalustatud treeningkavas

Kardiovaskulaarset tööd edendavad harjutused ning nende olulisus treeningkavas vastavalt eesmärkidele

Venitamine vs mobiilsus - kui palju ja kuna?

Kõigile ülalmainitud treeningplaani koostamise elementidele keskendume meie personaaltreenerite koolitusel. Loe lisa meie kodulehel või liigu otse koolituskava juurde.