Personaaltreener kui õpetaja

Personaaltreenerina kohtud Sa paljude erinevate inimtüüpidega ja nad kõik vajavad Sinu abi ühe või teise eesmärgi tõttu. Osadel on aega trennis käia vaid kord nädalas, teised võivad vajada abi peaaegu igapäevaselt. Mõned on motivatsiooni ja töötahet täis, kuid teised vajavad rohkem abi oma energia ja aja panustamisel. Treenerite ülesanne on kõikide nende inimestega neile sobival viisil toime tulla, kuid ühtselt kõiki austuse ja kannatlikkusega kohelda.

Personaaltreener kui õpetaja (2).jpg

Personaaltreeneril on tihti oma kliendi elus suur ja tähtis osa ning on oluline, et klient saaks teda täielikult usaldada. Elustiili muutusel võib olla väga suur ja transformatiivne osa kellegi elus. Seetõttu on oluline, et treeneril oleks oma töö jaoks piisavalt teadmisi ja oskaks oma kliendis tekitada usaldust ning tõsta motivatsiooni. Kui treener on kliendi jaoks olemas, täidab oma lubadusi (ning isegi ületab neid!) ja on päriselt kohal treeningute ajal, siis on kliendi jaoks kogu protsess nauditavam ja motivatsioon tõuseb.

Suhtle oma kliendiga ausalt ja pane ennast tema olukorda. Kliendiga suheldes ja treenides on oluline anda talle piisavalt head tagasisidet üks kõik mille eest, milles ta on paremaks muutunud ja edasi arenenud, kuid samas öelda ka asju, mis vajavad veel arenemist ja tööd. Küsi treeningsessiooni alguses, kuidas Su klient end tunneb ja muuda treeningut vastavalt sellele. Muidugi on ka treener inimene ning pühapäeval kell 10 õhtul telefonile tulevad sõnumid, igapäevased küsimused või Sinu nõuannete mittekuulamine võib ajada endast välja, kuid oluline on proovida panna end kliendi kingadesse ja endalt küsida - kuidas MINA tahaksin, et mind selles olukorras koheldaks? Siinkohal oluline, et annaksid kliendile algusest peale samu signaale seoses sellega millal ja kuidas oled tema jaoks olemas.

Kokkuvõtteks on personaaltreeneril oluline luua hea tasakaal oma töö ja eraelu vahel. Oluline on võtta aega puhkuseks, olla oma klientidest eemal ja õpetada neid iseseisvalt treenima ja hakkama saama, kuid kui oled treeningu kokku leppinud, ole kohal õigeks ajaks. Kasuta keelt, mida klient mõistab, mitte professionaalseid treeningtermineid - selge ja arusaadav vestlus on suur osa usalduse loomisest. 

Klient, kes tunneb, et temasse usutakse, saavutab kindlasti paremad tulemused, kui klient, kellel puudub usaldus ja seetõttu ka motivatsioon oma eesmärkideni jõudmiseks.


IntensivePT koolitab personaaltreenereid Eestis, Rootsis, Soomes ja Islandil - pakkudes põhjalikke teadmisi personaaltreenerina töötamise ning oma personaaltreeneri brändi kasvatamise alustaladel. Loe lisaks koolituse ajakava ning struktuuri kohta https://www.intensivept.ee/koolituste-plaan