Kuidas valida personaaltreenerina ettevõtte nime

Pole sugugi haruldane, kui alustaval ettevõttel on kõik muu valmis peale nime. Äriplaan on välja mõeldud, eelarve ja hinnakiri paigas, isegi veebileht on peaaegu tehtud, kuid nimi on endiselt puudu. Nime valimine nõuab veidi loovust ja läbimõtlemist, samal ajal kui näiteks hinnad on arvutuste põhjal midagi konkreetset ja nende üle on lihtsam otsus langetada.

Kahjuks ei saa meie Sinu ettevõttele nime välja mõelda, kuid oleme loetletud mõned punktid, mida nime valimisel meeles pidada.

Äkki Sinu nimi?

“PT-Anna”, “Anna Tamm - personaaltreener”, “A.T. - PT ja toitumisnõustaja”

Hea on see, et nimi on väga kirjeldav. Kui nimes mainitakse personaaltreenerit, on kindel millist teenust pakutakse. Negatiivne külg on see, et Sinust endast saab kaubamärk. Kui Sinu ettevõttel läheb hästi ja Sul on mõne aasta jooksul võimalik laiendada ja palgata teisi personaaltreenereid, ei pruugi Sinu enda nimi enam Sinu ettevõtet esindada. 

Kui Sul pole kavatsust laieneda või oled valmis tulevikus oma nime muutma, on oma nime kasutamine oma ettevõttes suurepärane valik.

Sinu spetsialiseerumine nime osana?

“Ironmani treener”, “Run4Everi jooksutreener”

Selline nimi on samuti väga kirjeldav ja on selge, mida klient saab. Sinu asjatundlikkusest rääkiv nimi sobib tõenäoliselt ka otsingumootorite optimeerimiseks, see tähendab, et Sinu veebileht paistab Google'is hästi silma. Sellise nime varjukülg on see, et see piirab Sinu teenuste pakkumist. Kui soovite kunagi oma teenusepakkumist laiendada, võib see nimi olla eksitav. 

Üks lahendus sellele on ettevõtte erinevate osade nimetamine erinevate nimede all. Tõsi, see tähendab topelt pingutusi reklaami ja otsingumootorite optimeerimise nimel. Kui oled täiesti kindel, et jääd ainult oma erialale, on selline nimi hea valik. Kui Sa ei tea, mis tulemas on ja soovid uksi erinevate alade jaoks lahti hoida, vali teine ​​nimi.

Ehk hoopis ingliskeelne nimi?

„Optimum health & performance“, „Fit Forever Exercise“ 

Inglise nimede puhul on hea see, et need kõlavad professionaalselt ja rahvusvaheliselt. Negatiivsed küljed on näiteks see, et ingliskeelseid nimesid on raskem otsingumootori jaoks optimeerida. Ülaltoodud nimed ei kirjelda tavaliselt ka teenuse sisu täpselt, mis võib tekitada omakorda segadust. Mõni võib ka arvata, et teenus on ainult inglise keeles, mis võib potentsiaalseid kliente hirmutada. 

Kuid kui Sul on klientide leidmisel kindel viis ja turundad ehk rohkem kogenud või spetsialiseerunud klientide poole, on ingliskeelne nimi hea valik. Kui plaanid laieneda või välismaale kolida - või pakkuda rahvusvahelisi veebitreeninguid, võib olla kasulik, kui nimi oleks inglise keeles või sõna, mis ei tähenda midagi üheski keeles.

Ära peleta kliente nimega eemale 

"Super kulturism", "Maksimaalne rasvapõletus" 

Kui soovid oma kliendibaasi väga täpselt kitsendada, võib selline nimi toimida. Tõenäoliselt kogenud sportlase jaoks töötavad sellised nimed nagu eespool, kuid tavalisi kliente ilmselt need nimed pigem hirmutavad. Teiselt poolt, kui suunad oma ettevõtte nime algajatele, ei saa Sa tõenäoliselt kliente juba kogenud inimeste hulgast. Nii et kui soovid klientuuri, mis esindaks üldiselt erineva taustaga koolitajaid, veendu, et Sinu nimi oleks pigem üldine.

Veendu, et nimi pole juba kasutusel

Enne nime lõplikku vormistamist kontrolli, et keegi teine ​​ei kasutaks seda nime samal erialal. Alusta nime googeldamisest. On oluline, et Eestis ei kasutataks keegi samas valdkonnas sama nime. Seejärel kontrolli uuesti äriregistrit (https://ariregister.rik.ee/).  Võimalik, et ettevõte on juba registreeritud sama nime all, isegi kui seda Google'ist ei leia.

Nime valik ei ole lõplik

Olgugi, et nime valimine võib tunduda väga suure ja tähtsa otsusena, on veel olulisem see, et alustaksid oma teenuse pakkumist võimalikult vara. Isegi, kui valid täna ühe nime ning registreerid selle äriregistris, on hiljem võimalik antud nime muuta või tegutseda hoopis teise nime all. Ettevõtluses on tavaline, et kodulehekülje ning brändi nimi on erinev ettevõtte nimest.

Kokkuvõte

  • Vali oma ettevõttele nimi, mis sobib Sinu tuleviku plaanidega. 

  • Mõtle, kas kavatsed pakkuda ainult ühte tüüpi teenuseid või soovid tulevikus oma teenusepakkumist laiendada. 

  • Mõtle ka sellele, kas võiksid kunagi laiendada ja palgata oma ettevõttele teisi treenereid, ning ole siis valmis oma nime muutma. 

  • Mõtle sellele nimele ka võimaliku välismaal laienemise osas, kui see Sind huvitab. 

  • Väldi äärmuslikke sõnu, mis võivad kliente hirmutada. 

  • Samuti väldi nimes eksitavate sõnade kasutamist. 

  • Kontrolli, kas sama valdkonna ettevõte ei kasuta seda nime juba praegu.

  • Tea, et nime saad alati tulevikus ka muuta.

Edu nime valimisel!



IntensivePT koolitab personaaltreenereid Eestis, Rootsis, Soomes ja Islandil - pakkudes põhjalikke teadmisi personaaltreenerina töötamise ning oma personaaltreeneri brändi kasvatamise alustaladel.

Loe lisaks koolituse ajakava ning struktuuri kohta https://www.intensivept.ee/koolituste-plaan