Mida teha, kui Sinu klient hilineb?

Kui tuttav on Sinu jaoks olukord, mil Sinu klient hilineb trenni? Kui Sina pole veel oma personaaltreeneri töös sellega kokku puutunud, siis see on vaid aja küsimus. Ja kuidas Sina personaaltreenerina peaksid sellele reageerima? Ja kas peaksid? Selles artiklis püüame leida vastused nendele küsimustele.

Kuidas reageerida, kui Sinu klient hilineb?

Kujuta ette olukorda, et oled oma kliendi jaoks pannud kokku tõeliselt hea treeningkava, tulid jõusaali 15 minutit varem, aga Sinu klient jääb 20 minutit trenni hiljaks. Mida teha? Kindlasti ei ole Sul enam võimalik kõik plaanitu ellu viia, sest aega ei ole enam nii palju. Tuleb kuidagi kohaneda sellise olukorraga ja viia kiired muudatused kava sisse. See on osa tööst, kuid mida peaks tegema, et selline asi ei korduks taas? Kas peab midagi ette võtma? 

Siinpuhul on oluline mõelda ja aru saada, kas …

… oli see ühekordne

Esimene asi, mille peale mõelda, on see, et kas klient jääb alati trenni hiljaks või juhtus see juhuslikult ja ühekordselt. Juhul, kui klient on tavaliselt alati õigel ajal kohal, siis pole mõtet panna ta karistuseks kätekõverdusi või kosmonaute tegema. Tõenäoliselt tahtis ta õigel ajal trenni jõuda, kuid mõni ootamatu asi muutis seda võimatuks. Ei ole mõtet ka seletada, kuidas selline olukord treeningeesmärkide saavutamist mõjutab. Lihtsalt ole kliendile toeks ja ütle, et Sul on hea meel, et ta siiski ei loobunud ja tuli trenni. Suure tõenäosusega klient väga pingutas, et jõuda trenni õigeks ajaks ja ta on juba hilinemise pärast stressis, nii et ole tema jaoks olemas, rahusta ja julgusta teda.

…seda juhtub sageli

Ja nüüd jõuame murekohani, millest Sa ilmselt lugeda tahtsid. Mida teha klientidega, kes jäävad alati või väga tihti hiljaks? Siinjuures peab hilinemise põhjusest aru saama ehk kaaluma kahte asja:

  1. Kas klient lihtsalt püüab trenni tegemist vältida?

  2. Või kas ta annab endast parima, et olla õigel ajal kohal, kuid ajaplaneerimine ei ole tema tugevam külg? 

Kogenud treenerina tead Sa kindlasti, et kõik meie elus on seotud rutiinide ja harjumustega. Inimene ei pruugi leida sobivat rutiini ja planeerida oma päeva nii, et ta jõuaks õigel ajal kohale. Samas võib see tähendada ka seda, et treening ei ole kliendi jaoks prioriteetsel kohal. Sellist olukorda peaks me lahendama sõltuvalt hilinemise põhjusest.


Juhul, kui arvad, et klient püüab treeningu vältida või see ei ole tema jaoks oluline, tasuks kliendiga sel teemal suhelda. Näiteks, võib treening olla kliendi jaoks liiga karm või on harjutusi, mis talle ei meeldi ja ta ei tunne ennast sellepärast hästi. Ning hilinemisega püüab ta vähendada ebameeldivat kogemust. Või treening tundub kliendile liiga igav? Püüa pidada kliendiga avatud dialoogi, ilma süüdistusteta: proovi aru saada, kas kliendile treeningud meeldivad või mitte ja miks. Püüa mõista, milles on tegelikult mure ja kuidas saaks seda lahendada.


Kui siiski tundub, et asi on prioriteetide seadmisel: treening ei ole kliendi jaoks nii oluline, siis tuleks astuda samm tagasi. Väike progress on alati parem kui mitte midagi. Ei ole mõtet seda olukorda isiklikult võtta, sest klient siiski liigub oma eesmärgi suunas ja püüab oma elu muutma hakata. Ole talle toeks, julgusta teda ja ole rõõmus selle üle, et Sinu klient siiski teeb midagi. Tõenäoliselt muudab ta oma elus hetkel rohkem kui arvata võid.


Ja nüüd liigume edasi kliendi juurde, kellest võib-olla hakkab Sul isegi kahju. Selline klient tahab ja püüab teha kõike, et treenida järjepidevalt ja tõhusalt, kuid lihtsalt ei suuda oma rutiini hästi planeerida. Pikad töökoosolekud, mis lähevad üle aja, väike laps või haige lähedane… Kõik need asjad võivad muuta kliendi kõige paremini planeeritud päeva täielikuks segaduseks, mil klient ei jõua enam kuhugi õigeks ajaks. Ole realistlik: püüa aru saada, kuidas Sina saad sellist klienti aidata, sest tegelikult on õigeks ajaks kohale jõudmine kliendi kohustuseks. Räägi temaga ja aita tal leida rutiini, mis võimaldaks trenni õigel ajal tulla. Võib-olla saab keegi treeningpäeval lapsega olla? Või saab äkki klient ise broneerida aega trenniks oma kalendris nii, et seda ei saaks teised tegevused ega ootamatud olukorrad mõjutada. Püüa kliendiga koostöös leida see sobilik lahendus, aga ära oma aja osas järeleandmisi tee. Sinu tööaeg on aeg, mida pühendud klientidele, kuid Sinu isiklik aeg on Sinu enda aeg. Ning sellest peaks iga klient aru saama.

Kas pead trenni pikendama?

Oletame, et klient jääb viis minutit hiljaks. Kas peaksid tegema “täistrenni” ja lõpetama viis minutit peale trenni ametliku lõppu? Mitte mingil juhul! Sellega Sa ainult kinnitad, et hilinemine on okei, ning klient harjub sellega ära. Pea meeles, et aeg on väärtus, mida Sa tagasi ei saa. Hinda oma aega! Ja usu meid, paljud inimesed mõistavad väga hästi, et neil pole õigust saada hilinemise puhul lisaaega.


IntensivePT koolitab personaaltreenereid Eestis, Rootsis, Soomes ja Islandil - pakkudes põhjalikke teadmisi personaaltreenerina töötamise ning oma personaaltreeneri brändi kasvatamise alustaladel. Loe lisaks koolituse ajakava ning struktuuri kohta https://www.intensivept.ee/koolituste-plaan