Personaaltreeneri checklist

Kujuta ette olukorda, mil ootad oma kolmandat klienti, Sinu väsimustase kasvab, ees ootab veel paar-kolm tundi tööd… Personaaltreenerina pead Sa olema igaks planeeritud treeninguks valmis ja tagama igale kliendile parima võimaliku kogemuse. Kuidas? Selleks koostasime Sinu jaoks järgneva kontrollnimekirja:

  • Eelmine treening

Tuleta meelde võimalikult palju asju eelmisest treeningust.

Milliseid lihasgruppe sai treenitud? Mis harjutustega (harjutuste variatsioonidega)? Kas esines midagi erilist (nt vana vigastus andis tunda või kliendi enesetunne on järsku muutunud treeningu ajal)?  

  • Millest rääkisid?

Kas klient on plaaninud teha midagi erilist treeningute vahel? Mis kliendi elus, tööl toimub? Jätka täna sobivate teemade ja küsimustega.

  • Mitu treeningut on kliendil veel jäänud? 

Alati on parem tuletada kliendile varakult meelde, et temal on jäänud vaid mõned trennid. Uuri kliendilt, mis on tema edaspidised plaanid ja paku vabu aegu. Nii saab klient juba varakult mõelda ning vajadusel muuta oma treeningpäeva päevakava. Viimasel hetkel aja planeerimine ei ole ei Sinu ega Sinu kliendi jaoks mugav, sest muud asjad tulevad vahele.

  • Mängi tänane treening oma peas läbi

Mida ütled kliendile kohtumisel? Millist soojendust teed? Kirjelda lühidalt, kuidas tänane treening hakkab välja nägema, milliseid harjutusi on plaanis teha. 

  • Kas Sul on varuplaan olemas?

Mõtle läbi ka olukordi, mil treeningvarustus, mida oled kavatsenud kasutada, on hõivatud. Kuidas käitud selles olukorras? Millised on alternatiivsed harjutused, mida sellisel juhul kasutad?

Aeg iseendale

Pikk tööpäev jõusaalis eeldab Sinult tõsist pingutust, et säilitada keskendumisvõimet. Iga treeninguga väsimus kasvab, mis on loomulik. Just sellepärast on oluline treeningute vahel anda endale võimalust taastuda. Treeningute planeerimisel ära unusta planeerida ka pause. Esiteks, see annab Sulle endale võimaluse vähendada võimalikke pingeid ja stressi. Teiseks, nii tagad iga oma kliendile parima kogemuse.

Kogu info ühes kohas

Keegi meist pole üliinimene, ja ei olegi vaja üliinimene olla! Tänapäeva tehnoloogiad võimaldavad Sul hoida kogu info ühes kohas. Tee iga kliendi kohta eraldi kaust (näiteks Google Drive’s) ning pane kogu info (kliendileping, tervisedeklaratsioon, pildid, kavad jne) sinna. See saab olema Sinu mugav töövahend. Kliendile annab aga selline lähenemine (soovi korral) võimaluse paremini jälgida enda progressi. Samuti tõstab see Sinu, kui personaaltreeneri, usaldusväärsust, kuna nii hoolid oma kliendi eest. 

Kokkuvõte treeningu kohta

Veel üheks heaks nipiks on lühikese kokkuvõtte koostamine iga treeningu kohta. See ei võta palju aega, kuid annab Sulle võimaluse järgmiseks treeninguks kiiremini ette valmistuda. Näiteks, tee endale eraldi dokument (küsimustik), kuhu saad trenni järgselt kiiresti ristiga vastusi märkida. Küsimused võiksid olla järgmised:

  • Kas klient on sellel nädalal treeninud ka iseseisvalt?  Jah / ei

  • Enesetunne on hea. Jah / ei või skaalal 1 - 10

  • Kas esineb valu?  Jah / ei

    • Kui jah, siis kus? 

Selline lihtne küsimustik aitab Sul kiiresti kohandada järgmise treeningu harjutusi vastavalt eelmise treeningu kogemustele. Kindlasti on see ka koht, kus näitad üles hoolivust kliendi suhtes. See omakorda aitab Sul luua pikaajalisi suhteid klientidega.


IntensivePT koolitab personaaltreenereid Eestis, Rootsis, Soomes ja Islandil - pakkudes põhjalikke teadmisi personaaltreenerina töötamise ning oma personaaltreeneri brändi kasvatamise alustaladel. Loe lisaks koolituse ajakava ning struktuuri kohta https://www.intensivept.ee/koolituste-plaan