Personaaltreeneri töö head ja vead

Personaaltreeneri töö on huvitav ja mitmekülgne. Samas on see töö, kus kliendiga suhtlusest ja saavutatud kokkulepetest sõltub väga palju. 

Klient hilineb trenni

Kui tuttav on Sinu jaoks olukord, mil Sinu klient hilineb trenni? Pea meeles, et aeg on kõige kallim ressurss, mis Sinul on. Püüa seletada seda ka oma kliendile. Igaühel on oma elu ja plaanid ning kellelgi pole õigust teiste inimeste plaanidesse muudatusi teha.

Treening võiks olla nagu lennukile või teatrisse minek: hilinejaid ei lubata. Tegelikkuses pole asi nii hull, kuid üksteisega arvestamine ja vastastikune lugupidamine on treeningute puhul kindlasti märksõnadeks.

Treeningute tühistamine

Mida teha, kui klient tühistab oma treeningu? Ja teatab Sind sellest mõni minut enne trenni algust… Meil kõigil tuleb vahel ette olukordi, mil plaanid kokku varisevad ja ettenägematud asjaolud rikuvad kogu päeva. Ning kindlasti on ka selliseid olukordi, mil ei saa kedagi muutunud asjaoludest varem teavitada. Kuid ole kindel: selliseid olukordi tuleb ette üliharva. Enamustel juhtudest on tegu pigem lugupidamatusega. Selleks, et ebameeldivaid olukordi või nendega seotud konflikte vältida, tuleb leppida treeningute tühistamise kord (nt treeningu tühistamiseks tuleb saata SMS vähemalt 24 tundi ette) oma kliendiga kokku. Kuna paljud asjad ununevad suhteliselt kiiresti ära, siis kõige parem on teha seda kirjalikult.

Suhtlus jõusaalis

Kui Sina töötad jõusaalis, siis kindlasti aeg-ajalt (kui mitte kogu aeg) näed seal tuttavaid. Pea meeles, et treeningu ajal peab Sinu ainukeseks fookuseks olema Sinu klient:  pühendu talle 100%. Jäta oma telefon või suhtlus tuttavatega trennivälisele ajale.

Ole kliendile toeks, kuid ära ennast unusta

Kliendile toeks olemine (ka treeningu välisel ajal) on väga oluline. Nii saad teda motiveerida ja tagada paremat arengut. Siinjuures pea meeles, et ka kiire sõnum võtab aega. Kui esialgu võib tunduda, et saad vastata kõikidele küsimustele kiiresti, siis mingil hetkel võid avastada, et Sinul on rohkem kliente ning vähem aega ja jõudu. Selleks, et kõik oleks rahul, tuleb leppida ka sellistes asjades eelnevalt kokku: millal (mis päevadel, kellaajadel), mis kujul (e-mail, kõne, SMS, Messenger vm) võib klient Sulle küsimusi esitada. Samuti anna kliendile teada, kui kiiresti vastad nendele küsimustele (kas mõne tunni või 2 päeva jooksul). Pole mõtet lubada asju, mida ei ole võimalik täita, seega ära ennast üle hinda ja jäta alati varu sisse.

Kokkulepped

Kliendileping ja eelnevalt kokkulepitud reeglid: kuigi esialgu võib see tunduda ebaoluline, siis juba mõne aja pärast oled iseendale tänulik, et mõtlesid läbi kõiki neid asju. Kõigile arusaadavad reeglid aitavad saavutada ja säilitada kliendiga paremaid suhteid, säästa närve ja aega. Ole kindel, et nii teed nii enda kui ka oma kliendi elu lihtsamaks ja väldid konflikte.

Edu töös!


IntensivePT koolitab personaaltreenereid Eestis, Rootsis, Soomes ja Islandil - pakkudes põhjalikke teadmisi personaaltreenerina töötamise ning oma personaaltreeneri brändi kasvatamise alustaladel. Loe lisaks koolituse ajakava ning struktuuri kohta https://www.intensivept.ee/koolituste-plaan