Eesmärkide seadmine targalt

Eesmärkide seadmine ei küsi sult konkreetset aega. Iga hetk on võimalus uuteks väljakutseteks ning tegudeks. Samuti plaanides, mis puudutab sinu tervist. Eriti just toitumist ja treeningut. Oluline on neid eesmärke seada jätkusuutlikult.

Read More
Kirsti Vaikla
Toitumine ja treening käivad käsikäes

Olgu sinu eesmärk langetada kaalu, suurendada massi või lihtsalt jõuda tervislikuma minani. Tegelikkuses võid treenida ükskõik kui palju, kuid kui sinu söögilaud ei ole piisavalt korralik, on tulemusi keeruline saavutada.  Ükskõik, mis elustiiliga on inimene, tuleks vajalik energia saada kätte kvaliteetsest toidulauast.

Read More
Kirsti Vaikla
Köögivili, mis võiks köögis olemas olla!

Kõik teame, et vana hea küüslauk on külmal haiguste rohkel ajal üks kindel asi köögis. Esiteks annab ta toidule mõnusa terava maitse, kuid teiseks on sel korralikud tervist tugevdavad omadused. Eriti efektiivne bakterite ning haiguste vastu võitlemisel! On isegi leitud, et küüslauk suudab teatud tüüpi baktereid tappa tõhusamalt kui laialdaselt levinud antibiootikumid.

Read More
Kirsti Vaikla
Kas tarbid ehk liiga vähe süsivesikuid?

Inimesed päris tihti kardavad seda sõna “süsivesikud”. Seda seotatakse kui pahalast, millest eemale hoida. Küll aga on oluline alati jälgida toitainete kvaliteeti. Kust see süsivesik tuleneb? Tegelikult on tegu meie keha primaarse energiaallikaga, mida meie keha vajab igapäevasteks toimetusteks ning normaalseks funktsioneerimiseks. Hetk, mil tõmbame enda süsivesikute tarbimise liiga madalale, võivad ilmneda erinevad probleemid ja murekohad meie tervises.

Read More
Kirsti Vaikla
Sinu tervema südame heaks!

Igapäevased valikud mängivad meie südame tervises olulist rolli. Inimesed, kes veedavad vähem aega istuvat tööd tehes, söövad regulaarselt toitainerikkaid toite, kannatavad vähem erinevate südamehaiguste võimaluste käes.


Read More
Kirsti Vaikla
Kuidas trennijärgselt ülesöömist ennetada?

Kas Sina oled peale trenni tundnud seda suurt kihku kohe ja palju süüa? Pärast tugevat treeningut eriti päeva teises pooles võime tunda korralikult ründavat nälga. Küll aga pärast treeningut ei tohiks kindlasti lasta end ülesöömise äärele. Eriti teha seda kehvemate ja ebatervete valikutega. Treeningu järgselt peaksid just andma oma kehale parajas koguses kvaliteetset kütust ning teda tänama.

Read More
Kirsti Vaikla
Kuidas magamisasend mõjutab Sinu und?

Pärast pikka päeva ootame pikki silmi, et õhtul mõnusalt voodisse visata ning end uueks päevaks välja puhata. Kuid kas me pöörame tähelepanu, mis asendis tegelikult magame? Selili, külili või kõhuli? Sinu magamisasend võib olla seotud mitmete muredega nagu seljavalud, liigne norskamine ning ebakorrapärane uni.

Read More
Kirsti Vaikla
Meie personaaltreener Tarmo Rattassep: elu pärast kursust

Meie kursust on hetkel läbimas juba kolmas koolitusgrupp. Mitmed ambitsioonikad ning sihikindlad inimesed on jõudnud enda õpingutega lõpule. Nad ei ole jäänud istuma, vaid liikunud edasi oma unistuste suunas aidata teisi inimesi ning parandada ümbritsevat elukvaliteeti. Edasiste nädalate jooksul toome teieni nende edulood. Tänases artiklis lähemalt ühe meie esimese koolitusgrupi edukalt läbinud personaaltreeneri Tarmo Ratassepa lugu.

Read More
Kirsti Vaikla
Prediabeet ehk üks aste enne päris diabeeti haigestumist

Prediabeet on diabeedi eelne seisund. Kahjuks on tänapäeval rasvumine ning sellega kaasnev II tüüpi diabeedi ilmnemine suureks probleemiks. Küll aga varasel avastamisel saame diabeedi arenemist ära hoida. Ülemaailmsed ravimiuuringud on näidanud, et elustiili muutusega on võimalik ära hoida ligi 58% II tüüpi diabeeti haigestumist.

Read More
Kirsti Vaikla
8 lihtsalt soovitust, kuidas argipäev aktiivsemaks muuta

Vähene liikumine ja madal füüsiline aktiivsus on kasvav probleem. Elutempo on kiire, tihti keskendume suures osas tööle ning lubame endale vähe puhkepause. Hetki endale ja oma tervisele. Hetki selleks, et end liigutada ja tervisele pisut head teha. Tegelikult saame lihtsate igapäevaste tegevustega suurendada enda argipäeva aktiivsust.

Read More
Kirsti Vaikla
10 soovitust südamehaiguste ennetamiseks

Kas Sina teadsid, et Eestis on kolmandik enneaegsetest surmadest põhjustatud südame ja veresoonkonna haigustest? Küll aga on need seisundid sageli ennetatavad ning me saame end vereringehaiguste eest kaitsta. Kuid miks on kõrge suremus sellistesse haigustesse? Milliseid samme teha nende ennetamiseks?

Read More
Kirsti Vaikla
Näljutamine ei ole lahendus - muuda oma elustiili!

Kuna suvi on tulekul, siis paratamatult hakkab inimestel tekkima soov kiirelt kaalus alla saada. Jõuda mingisugusesse ideaalvormi, kuid teha seda kiirelt, sest suvi on varsti ukse taga. Erinevad dieedid ning uudsed lähenemised toitumisele muutuvad aina populaarsemateks. Tihti on nad kahjuks pisut ebaterve loomuga. Lahendus on hoopis enda elustiili muutmises.

Read More
Kirsti Vaikla
Kas haigena treenida või hoida eemale? Kust tõmmata joon?

Aktiivne liikumine ning trennis käimine on igati ideaalne viis hoida end ja oma keha tervislikus vormis. Tegelikult on ju tõestatud, et mõõdukas treening vähendab riski väga mitmesuguste haiguste tekkele. Küll aga oleme me kõik inimesed ning vahel saame endale külge mõne pisiku või viiruse, mis lööb keha rivist välja. Kas treenida edasi või mitte?

Read More
Kirsti Vaikla
Kuidas parandada oma “kõhu tervise” heaolu?

On teada, et tervises mängib nii rolli heade bakterite tasakaal seedesüsteemis kui regulaarne treening. Küll aga kuidas on nad omavahel seotud? On leitud, treeningute abil saame aidata kaasa seede mikrofloora tasakaalule ning aidates sellega kaasa üldise heaolu ja tervise paranemisele.

Read More
Kirsti Vaikla
Kuidas tavapärasest varem ärkamine võib muuta Sinu elu

Oled kindlasti kuulnud palju jutte, kus räägitakse varakult ärkamise kasuteguritest. Olgu see mõne jaoks 5.30, teise jaoks ideaalne aeg kell 6-7, kuid mitte kell 12 päeval. Mõtled, et see on järgmine taoline artikkel? Võib-olla, kuid oleneb, kuidas Sina oled nõus seda infot vastu võtma. Kõige raskem on taolise raske harjumusega algust teha. Küll aga mõeldes, mida sa sellest võiksid lõigata on igati proovimist väärt!

Read More
Kirsti Vaikla
Lihased on pinges? Siin on 8 looduslikku abimeest Sulle

Kerge lihaspinge aeg-ajalt on tavaline. Küll aga tahame vahel sellele pisut kiiremat leevendust saada. Taaskord ei pea koheselt haarama ravimite järgi, vaid leida abi enda köögis olevatest vahenditest. Olgu pinge tekkinud treeningust, kehvast kehahoiakust või muust põhjusest, proovi teinekord mõnda alljärgnevat.

Read More
Kirsti Vaikla